måndag 30 mars 2009

Jag = bokmal


I dag plöjde jag igenom Khaled Hosseinis bok "tusen strålande solar" från pärm till pärm på mindre än 30 sekunder. Människorna kan sitta i timtal med liknande litteratur så ni kan ju förstå hur imponerade de blev av min extremt snabba läsning. Funderar på att starta en bokklubb, kanske blir det veckans boktips här på sidan. Kriterierna kommer att vara smak, konsistens och tuggmotstånd.

Andra hjältedåd jag begått på senaste är bland annat att välta ut en vattenflaska över vår nya laptopp. Den hänger fortfarande på tork så vi vet inte om den kommer att starta än. Men detta dåd kan man ju beskylla människorna för eftersom det är ganska osmart att ha en flaska vatten vid datorn tillsammans med en bulle.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att få vara inne och plöja igenom en bok så där! Min mänska stängde dörren innan jag hann in förra måndan. Jag var en halv trappa upp och kollade in en doft och vips stängdes dörren och jag fick sova i farstun hela natten.
Jag fick en ny boll som kompensation.
Tittie

Susann sa...

Kan man tänka sig att du har blivit intellektuell helt plötsligt, Lena. Det hade man väl aldrig kunnat tro....
Om du skulle ta och prova nån trevlig bok om vett och etikett för hundar nästa gång kanske?:-)
Visst var det väl ett litet hjältedåd att välta vattenflaska över tangentbordet. Nu får ju matte och husse mycket mer tid att leka med dig, och slipper sitta och hänga över datorn hela tiden....

Anonym sa...

Var glada för att hon gjorde så. Det är en jättejobbig bok. man blir alldeles tagen av den och mår inte speciellt bra alls efter att ha läst hur kvinnor har det i Afghanistan idag. Lena tycker nog ni skall läsa något ni blir glada av i stället :-)

Mvh Anki

Anonym sa...

Hej Lena Superbulle!
Hoppas du får en skön Påsk med riktigt många påskägg!
Karin

Anneli sa...

Oj, oj, oj... Jaså vovvar gillar den boken. Då får jag gömma den för Älva extra noggrannt. Har ju precis köpt den.
Tack för att du berättade om det Lena. ;D
Hälsningar Anneli, Ramses och Sonjas syster Älva.