lördag 3 januari 2009

Julens bravader

Mycket roligt har hänt under julen, speciellt en dag då jag fick leka med massor av voovar på samma dag. Först begav vi oss på pudelpromenad med Sally och valpen Sonja, och vi hade jätte kul alla tre som vanligt. Jag är mest förtjust i den minsta pudeln för den är inte lika sur som min vän Sally. Hon visar mig den respekt en bulle är värd, fast hon atackerar mina hasor när jag tittar bort förstås. Jag hade hoppats på att få lilla sonja i julklapp men ingen pudel fanns att skåda under min julgran, och detta även fast jag trott på tomten hela året.



Sen begav vi oss till Skällinge för att jag skulle få träffa Kenzo, en enorm hundkille som ville leka skiten ur mig. Jag överlevde med en stukad svans. Människorna blev mycket förvånade över att jag inte var på lekhumör men han var verkligen hiskeligt stor och jag var lite trött efter pudel promenaden.




Efter den vilda men snälla marodören i skällinge begav vi oss till ullared för att gå på julekalas hos min människo pappas släckt. Där fanns snälla Ella som är en fågelhunds blandning. Hon är den enda vooven som jag kan slappna av med, kanske för att vi har samma intressen. Mat och sova. Vi knoppade snabbt in under jule bordet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att Superbullen har haft det körigt men ändå härligt :)! Hoppas att den tilltufsade svansen kryar på sig.

Susann sa...

Pudlarna blev så glada och stolta när de fick se att de fick vara med på bild. :-)

Anonym sa...

Hej! Jag undrar om det är du som bor i kortedala? I så fall måste vi träffas och leka. Finns ju inga bullar här i närheten alls ju, och dom andra hundarna förstår inte mina glädjeyttringar.

Du hittar mig på http://embla.bulle.nu

Tjo!