torsdag 11 december 2008

Stackars lilla mig!

I går var jag och människo mamma ute i skogen, jag flög som en torped mellan granar och stenar. Sen hörde jag att mammis ropade på mig, men jag gick inte dit...för jag kunde inte gå längre. Så jag satt helt enkelt kvar och bara tittade.
Mammis blev jätte ledsen och försökte bära mig hem men hon orkade inte, ingen telefon hade hon heller så ingen hjälp gick att kalla, jag fick försöka linka hem bäst jag kunde. Väl hemma kunde jag stödja lite på bakbenet som var skadat, människorna undersökte och jag hade inte så ont för jag sa inte ett pip. Men idag kunde jag inte ens sätta ner benet i marken. Jag ramlade till och med omkull när jag försökte kissa.
Det gjorde jätteont i människorna bullehjärtan. Så jag och husse tog hundtaxi till blåstjärnan på stört. Väl där blev jag undersökt av en läkare, de gav mig en spruta och jag somnade så sött. Husse har berättat i efterhand att de tog kort på mig med en jätte stor kamera och flera sköterskor kom in och tittade på mig. -Så tjock och söt!, Sa de. Tjock vet jag ju inte förstås.Sen sa de att inget fel var hittat så vi tog en hundtaxi hem i stället med lite smärtstillande.
Nu är jag lite bakfull av sprutan och ligger och jämrar mig i soffan. Stackars mig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla bullebenet! Det blir säkert bättre med en köttbulle och ännu bättre med fler hälsar räserpudlarna Albin och Emil.

Susann sa...

Allra syndast är det väl om mattes och husses stackars plånböcker....
..de måste ju ha ont både här och där.
Fast liiite synd är det ju om Lena också...nu rök kanske chansen att få en egen pudel i julklapp...

Anonym sa...

Stackars lilla bullen *kramar om*. Kanske var det en sträckning? Säg till matten att du behöver extra gotter för att piggna på!

Superbullen Lena sa...

Ja det var nog en sträckning. När Lena sovit ruset av sig i ca ett dygn trippade hon glatt runt som inget hade hänt med benet. Men köttbullar och kramar vill hon ju självklart ha ändå.

Anonym sa...

Men Oj, här har det hänt saker vill jag lova. Skönt att det gick över så pass fort och inte var ngt allvarligare.

Anonym sa...

Hallå!

Du får nog se till att bli publicerad i hundsport snart. Det här är klart BÄSTA hundbloggen.
:)

Anonym sa...

Hej Lena med människor! Tack för alla roliga berättelser om er hjältegris - vi skrattar nästan ögonen ur oss varje gång! Du borde verkligen göra en tecknad serie med Lena (vem annars?) i huvudrollen Maja!
Hoppas den lilla mår bättre nu?
Kramar Ewa Sal o Ella

Anonym sa...

Häftiga bilder!! Varför gör du inte en barnbok??
/Nik