söndag 11 januari 2009

Drakar & torpeder


I några dagars tid har jag förvånat mina människor med att vara ovanligt glad och pigg. På promenadera följer jag villigt med och människorna slipper dra mig fram som en påse med skräp. I skogen blev jag helt sjövild och for runt som en torped, jag stannade bara för lite gourmé godis som jag är expert på att hitta. Vilt är min favorit, speciellt rådjursbajs.


När vi kom hem kröp draken ut ur sitt bo, jag och matte hjälptes åt att döda den. Mamma människa ströp och jag attackerade bakifrån. Den är farlig och arg när den ryter sig fram med våldsam kraft. Vi brukar hinna ett helt varv runt lägenheten innan vi lyckas få stopp på dess framfart, tur att den kommer ut ur sitt bo så sällan. Det är både spännande och läskigt på samma gång.

6 kommentarer:

Susann sa...

Där ser man att det går att övervinna de allra värsta monsterna om man bara samarbetar och hjälps åt....

Anonym sa...

Hello, Storpudeln Vippe här. Du verkar vara en tjej i min smak! Synd att du förmodligen bor för långt bort, annars hade vi kanske kunnat bli vänner och vara vilda tillsammans. Nospuss från Vippe

Jonas sa...

Draken får följa med på nästa promenad tror jag...

Anonym sa...

Kommer ni på bulleträffen imorrn i Slottskogen? Hade varit kul att träffa er, är ju ett tag sen sist :-( Kramar o nosgos från Emma & Wilda

Susann sa...

Hur gick det? kom draken med på promenaden i slottskogen?

Unknown sa...

hahaha! den var rolig, den om de osnutna mustaschpudlarna från Falkenberg!
mobbens matte Ulla