torsdag 29 januari 2009

Brutna ben och lungna dagar.

Här har det hänt spännande grejor ska ni veta! Förra fredagen släpade människomamma ut mig på en evighetslång promenad runt Bergsjön. Det var snö och is på marken och vi hade lyckats gå nästan hela skogsrundan utan att halka. Så plötsligt gjorde mamma en jätte tjusig volt som avslutades med att hon satte sig på sitt eget ben, knak sa det.

Mammis kunde inte ställa sig upp och jag förstod att det var allvarligt! Och vad gjorde jag?
Jag sprang ner till närmaste bostadsområde och ställde mig utanför ett hus och skällde, när dom som bodde i huset såg mig fattade de genast att detta var en smart hund som behövde hjälp ögonaböj! Jag sprang upp i skogen igen och visade var mamma låg i nöd, och hon blev räddad av hjältebullen lena....Ha ha, nej det gjorde jag verkligen inte. Ser jag ut som Lassie eller?

Så här gjorde jag istället:
Jag fattade direkt att detta var en ny rolig lek när mamma låg på marken och ylade. Jag hoppade och busade på henne i ca tio minuter tills det kom en gubbe med en hund. Då lekte jag med min nya hundkompis istället. Gubben körde sen hem mig och mamma till vår lägenhet. En räddande ängel var han!


Så nu ligger vi hemma och tar det sådär lagom lugnt som jag tycker om, vi är faktiskt väldigt lika jag och gipset. Jag brukar hjälpa till och tvätta tårna som sticker fram som små konfekter ur gipsklumpen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag hittade din sida av en slump, måste bara få fråga om du målar bilderna själv? Dom är otroliga och får mig även att skratta =)Själv har jag en storpudel, och grannen har en bullterrier vid namn Amy.

Mvh Carro

Superbullen Lena sa...

Hej Caroline! Tack för de fina orden, och jag gör bilderna själv. Hälsa till din pudel och Amy. Lena älskar pudlar!

Anonym sa...

Ha ha ha ha Lena, jag tycker du skulle ha hållt dig till den första versionen av historien ;)
Men....de är klart, om matte vill introdusera en ny lek så måste man ju hänga på!

Puss & prutt

Dooz-matte Marie med Dooz i släptåg

Anonym sa...

Nämen oj, vilken otur! Men skönt att det finns räddande änglar. Krya-på-sig-hälsningar till Matten.

Puzzel Jr ber hälsa till dig Lena att tår är verkligen smaskiga.

Anonym sa...

Hallå hallå! Vilka äventyr ni är med om. Jag vill allt mer ha en bullterrier när jag läser det här. Skrattar och ler varenda gång.

Stackars Matte som fick brutet ben och då i slutet på promenaden. :-)

Underbara bull-bilder (hehe) som vanligt.

/Marianne på www.theflyingpoodles.com

Anonym sa...

Diggar dina målningar! =) Gör det hela lite roligare att läsa....hoppas att allt är bra med er.

Anonym sa...

Hej, längtar till nya bullbilder hela tiden, DOM är för bra och du skriver så jättebra!!! En bok ngt att tänka på??

Anonym sa...

Haha, va nervös jag blev när jag började läsa vad lena gjorde. Shit, tänkte jag. Så skulle aaaaaldrig min bulle göra. Haha, han skulle reagera på samma sätt som underbara Lena gjorde på riktigt. Krya på er!

Anonym sa...

Hej! Hjälp vad jag garvar, inte åt händelsen (bara lite i smyg) men ditt härliga sätt att skriva! Och dina målar-skills! Otroligt!
Utan att fråga har jag länkat till din blogg i min och knyckt lite text för att få folk att fatta att det verkligen är en sjukt rolig blogg! :) (ska jag ta bort det är det bara du lämnar en kommentar)

Måste få erkänna att jag och min syster (erika) precis suttit i telefon och läst detta inlägg och skrattat oss blåa i ansiktet!
Vi kom att prata med det när hon var ute och gick med sin bulle och ramlade mitt på gatan och hennes hund reagerade precis som Lena. "WOW mamma ska vi leka!!" Som tur var blev hon bara snöig, inga frakturer.
Hoppas du mår bättre och tack för en otroligt rolig blogg!

Anonym sa...

Hahahahahahahahahhahhahahaha!! Lena du är min idol! Coolare än coolast. Min matte säger jämt att jag ska vara mer som dig, lugn och trygg och tillfreds.. men jag föddes pudel tyvärr=) Matte tjatar om att du ska bli en hjälte i en barnbok, hon älskar barnböcker (pinsamt, hon är ju vuxen min matte *pudel skäms*) Suck.. jag önskar att jag hade en lika cool matte som du. En matte som gör konster i skogen och som uppskattar att jag polerar fötterna när hon ska sova! Kanske kan jag få komma och bo hos dig Lena och leka med sushipinnar hela dagarna.. Här äter matte sushi med gaffel, så himla pinsamt ju.. Men men jag älskar henne ändå, fast i nästa liv är det bäst att jag föds bulldog.. Puss o kram från Mello Liten