fredag 22 januari 2010

Nu undrar ni förstås varför jag inte skrivit på länge. Det är för att jag gått i ide denna förskräckliga vargavinter. Men nu äntligen hände det grejor! Jag kissade blod i morse så vi åkte på en underbar utflykt till sjukhuset. Det var så fantastiskt roligt att träffa alla doktorer och allt annat folk med för den delen. Min propellersvans lossnade nästan från min utsökta lilla bakdel. Veterinären sa att det var första gången hon sett en hund vifta på svansen så häftigt när den har en termometer i rumpan.

Det slutade med ett litet recept på penicillinkur för jag fått en urinvägsinfektion, vilket inte är så konstigt när jag måste doppa muttan i snön varje gång jag ska kissa. Jag fick även väga mig hos doktorn och det visade sig att jag gått upp 2 kilo, vi blir bara fetare och fetare här hemma.

4 kommentarer:

ninni sa...

Du har varit efterlängtad=;)

Susann sa...

Grattis!
Det verkar ju vara rena festen att få en urinvägsinfektion...
....fast det är väl det roligaste man kan ha det i denna svinkalla bistervintern. Det blir bättre till våren ska du se...

Majsan sa...

Krya på dig snabbt!

Karin sa...

Stackars BulleLena!
Får du medicinen i prinskorvar nu?
Då är det kanske inte så illa.

Karin