onsdag 7 oktober 2009

Älg attack!


Det är sant, vi blev nästan helt mosade av en rasande älg idag. Jag och Kaya var ute och motionerade våra människor, vi vek in på en liten skogsstig där Kaya fick syn på något fantastiskt spännande i busken. Hon sprang fram för att säga hej men väl framme ändrade hon sig snabbt och sprang tillbaka mot oss igen. Efter kom en galen älgko rusande. Oj vad alla sprang, alla utan jag för jag ville såklart hälsa på fru älg. Precis när älgen hunnit ikapp oss vek den av in i skogen igen. Det kändes som en Indiana Jones film när man blir jagad av en stenbumling i en tunnel och inte har chans i världen att komma undan, tyckte de andra. Får ta och hälsa nästa gång jag stöter på henne istället.

6 kommentarer:

jed sa...

Jag kommer alltid komma ihåg denna skräck-dag.
/Jed

Anonym sa...

Hualigen! Tur att det gick bra.

Hoppas att ni får en LUGN och fin dag i dag.

Majsan

Anonym sa...

Vilken förståndig älg som har flyttat in till Kortedala inför den stundande älgjakten.
Fast den verkar ju ha missupfattat innebörden av ordet älgjakt. Det är ju inte älgen som ska jaga heller.....

jed sa...

Läste för övrigt Aftonbladet idag där en kvinna och hennes hund blev överfallen av en galen älg i de skogstrakterna vi gick o strosa omkring. Polisen undrar nu om mera klagomål om denna älg finns. I så fall älgstek./ Jed

Superbullen Lena sa...

Hämta hagelbössan! Jag är inte alls främmande inför tanken att sätta tänderna i en älgstek.

/super lena

Anonym sa...

Hej, nu har vi skrattat så vi har ont i magen igen. Ni är så super skööööna! Tänk att Lena gör precis som mormor Ella när hon ser en älg - intresserad men går inte fram till den o hellre hem så småningom. Kolla oxå morbror Bennys sida - han har oxå träffat en älg
Lena - du är nog den roligaste o smartaste bullis som någonsin fötts. Jag är så stolt över dig o din matte.
Massor av rosa pussar
Din mormor Ella - visst ja jag har ju skaffat mig en ung kille nu - han heter Ajax och är lurvigare än din fästman t o m. En fin fransk Briard - Ohhhh la la vilken man. Dukan se honom under Foton på min sida!