söndag 17 februari 2008

Världens bästa superbulle!

Nu har jag precis kommit hem från en helg i hunnestad , och oj vad roligt jag haft! Jag har bråkat med min pudelkompis sally, och skuttat runt i bokskogarna i rolfstorp. Och så har jag såklart fått massor av godsaker av morfar.
Innan det bar iväg till hunnestad hade mamma lite lätt ångest efetrsom vi skulle åka spårvagn och tåg. Men jag var nästan snäll på spårvagnen och lät bara hälften så mycket mot vad jag brukar göra. Och på tåget fick vi sällskap av mattes syster, jag var riktigt taggad på tåget och tjöt hela vägen till varberg. Och så blev jag väldigt pruttig eftersom allt var så spännande, så det stank i hela vagnen. En tant fick hålla för näsan när hon gick förbi.
Men på hemvägen var jag världens bästa bullelina! Tåget var fullproppad och matte trodde att det skulle bli den värsta resan någonsin, men jag var tyst hela vägen och försökte bara slita mig varannan minut. Jag la mig till och med och vilade på golvet ibland, fast det var flera hundar i kupeèn som jag velat leka med. Och på spårvagnen var jag en riktig liten ängel, matte är mycket stolt nu. Men jag lovar ju såklart inte att fortsätta att vara såhär snäll, för hur kul är det? Nu var jag ju lite trött så jag orkade inte bråka, men nästa gång vi ska ut och resa ska jag se till att vara lite mer utvilad så jag kan hålla låda och underhålla mina medresinärer!

Inga kommentarer: