lördag 9 februari 2008

City bulle

Idag sa mina människor att det var dags för mig att miljötränas i centrala göteborg, för jag har mest slappat hemma i kortedala den senaste månaden. Så vi tog spårvagnen in till korsvägen. Jag kände redan när vi gick utanför dörren att detta inte skulle bli en vanlig promenad så jag la i en extra växel. Väl på spårvagnen började jag som vanligt tjuta i högan sky och försöka hälsa på alla som steg på. Folk vände sig i hela vagnen och tittade vänligt på mig, andra inte lika vänligt.
Precis när vi skulle stiga av kom det fram några trevliga biljettkontrolanter, vilken tur att jag köpt en egen biljett för 12,50 kr. Men när husse skulle gräva fram sitt pendlarkort fanns det ingen stans.....800 spänn sa kontrolanten.
Mina människor såg något surmulna ut när vi steg av vagnen men vi fortsatte ändå att promenera avenyn fram. Vid det här laget hade jag lagt in den högsta växlen som finns i mej. Jag drog som två stora arbetshästar i alla riktningar och detta gjorde att jag inte fick så mycket luft så mina tjut förvanlades till dova och mullrande grymtningar. Pensionärerna såg förskräckta ut när jag gick gatan fram....men jag vill ju bara pussas och kramas. Med allt och alla, och det är inte så lätt när man går på avenyn omringad av hundratals människor, spårvagnar, barnvagnar, cyklar och andra hundar.
Vi promenerade ner till heden i stället och tittade på fotboll, då lugnade jag ner mig några hekto för jag är väldigt intresserad av fotbollar. Sen åkte vi hem och sovde hela flocken i flera timmar.


Taxbulle?

Inga kommentarer: