måndag 1 februari 2010

Äntligen!

Min högsta önskan har gått i uppfyllelse, jag har fått mig min alldeles egen bullvagn. Trodde inte mina ögon när människan kom innanför dörren med den igår, vilken glädje! Det är ju detta jag väntat på i mina 2,5 levnads år.

Nu kan människorna köra runt mig på promenaderna medans jag bekvämt betraktar min omgivning och stiger bara av när jag får lust att äta något på marken, hälsa på någon eller kissa och bajsa. Tänk att det tagit 2,5 års gå strejk för att få denna vagn, innan poletten föll ner hos människorna. Man kan inte anklaga dem för att vara snabbtänkta. Men skam den som ger sig.

Än har jag inte fått någon provtur i mitt nya vrålåk, men jag hoppas att det kommer nu tills nattrundan. Är så trött på att kyla ner mina små prinsesstassar i snön.

19 kommentarer:

Unknown sa...

Äntligen lite uppdatering, jag har bara skrivit en gång tidigare här men måste säga att jag följt bloggen sen det var reportage i hallandsposten och jag älskar bloggen. Ritar bilderna i datorn eller scannar du in bilderna som du ritar på papper?
Hälsnigar Lisa
http://www.villafarmen.se/blogg

jed sa...

Ha,ha..
Hon tycker inte att vagnen är ett monster än då, som måste förintas till varje pris;) ??

Doozer sa...

Vi har de inte lätt som har så korkade 2beningar som "ägare" ;) ;)

Men som sagt, skam den som ger sig *fniss*


Puss & prutt

Anonym sa...

Den Lena hon är obetalbar! När är det dags Maja?
Slår vad om att Lena kommer att lägga sig i vagnen med babisen!
Kramar o rosa
Ewa o mamma Ella

Anonym sa...

Åker hon i vagnen? Min Bulleman skulle hoppa ur på en gång! /Annsofie med bulle 2,5år

Anonym sa...

Ville bara lämna en rad och skriva att jag är helt fascinerad av din blogg och dina illustrationer! Riktigt härlig läsning, hoppas på fler roliga inlägg snart igen :D
//Paula & DeDe
www.paulasblogg.wordpress.com

Lena S-Ulff sa...

Så underbart att få läsa...

Bullans själ fångad och nerskriven av en mycket förstående Matte

Hit kommer jag att återvända, ofta:-)

Cissi sa...

HAHAHAHA! Tack, jag har hittat min nya favoritblogg!

Anki sa...

Vilken härlig Blogg! Dig måste jag följa! Hittade till dig genom en annan blogg...LYCKA!!! Mvh Anki, Conny med staffarna Spike & Inga

Marina sa...

Jag är imponerad över den fina bloggen!! Vilka bilder! Jätte bra, kul med ny blogg som man gärna följer.
Ha en bra kväll. :D

Anonym sa...

En liten fågel kvittrade att en ny inneboende har tittat ut. Grattis!
Lyckönskningar till hela flocken
/Majsan

Anonym sa...

I love your blog, but I keep checking it and no new posts. I hope everything is fine. Has the baby arrived yet? :)

Astrid sa...

Vi hoppas på uppdateringar i favoritbloggen när nytillskottet har kommit tillrätta.

Tack för en superblog!

/Astrid

Fru G sa...

Börjar få abstinens efter uppdateringar. Men förstod att ni har fullt upp med att komma i fas med tillvaron som föräldrar. Ta hand om varandra.

Anonym sa...

Med en dåres envishet återkommer jag med jämna mellanrum hit för att "kolla läget". Ha det så gott

Mvh
Majsan

Majsan sa...

Med en önskan om en God Jul och Ett Gott nytt år!

Anonym sa...

Tänk nu är det snart ett år sedan sist!

/Majsan

Ori Et Amo sa...

Gaaah vilken fantastisk blogg. Måste genast lusläsa ALLT!

ninni. trogen läsare. sa...

Saknar era uppdateringar!