tisdag 29 september 2009

Festen är slut!

Hösten knackar på dörren och det är dags för mig att sluta kalasa. Livet lunkar på som vanligt här i vår förort, jag har fortfarande ryktet om mig att vara den gladaste hunden i kortedala. Och smartaste men det är inget vi pratar högt om för vi vill ju inte trampa de andra voovarna på tårna. Sommaren har bjudit på mycket äventyr, jag har bland annat ätit många ovanliga saker. Jag gjorde en egen upptäckts resa på landet, hittade tillslut ett hus där det var fest med både hundar och människor och alla blev självklart så glada över mitt besök att de välkommnade mig med sång och akrobatik konster.

Men nu är sommaren slut och jag har kurat ihop mig under täcket för att smida nya listiga planer för kommande äventyr.

1 kommentar:

Majsan sa...

Men oj vad nyfiken jag blev nu då, vad kan det ha varit för ett äventyr som slutade med akrobatik?