fredag 1 maj 2009

Picknick

Nu har jag inte bloggat på ett tag, jag har löpt och man blir väldigt slö då så jag har inte orkat. Men det har hänt mycket spännande sen sist. Strumpan behagade att komma upp en natt, då hade den vilat i magen i nästan tre veckor. Blir lite vemodig när jag tänker på att den inte finns med mig längre...

Sen har jag fått en bästis, som är moster Kaya. Hon har bott här en hel vecka och lärt mig allt hon kan. Hur man skrapar upp gamla tuggummi från asfalten och snor till sig den bästa platsen i soffan. Men det bästa tipset fick jag när vi var på promenad. Då visade hon hur man blir inbjuden på picknick. Det var inte alls svårt så jag ska dela med mig av mina lärdomar: Om man får upp en smaskig doft på promenaden rusar man i dess riktning. När man kommer fram finns det förhoppningsvis en massa god mat utspridd på marken och i människors händer. Då ska man storma runt för att skapa panik och människorna släpper då godheterna. I detta fall vann vi jackpott eftersom det var köttbullemackor. Sen ska man glufsa i sig allt på rekordtid eftersom våra generade människor kommer rusande dit för att förstöra allt det roliga.

7 kommentarer:

Susann sa...

Härligt Lena!
Det finns ju inget bättre än en picnic i det gröna nu när vårsolen värmer och fåglarna kvittrar.....

Anonym sa...

ÅHHH du är bara för HÄRLIG Lena bullen .Rakel låter hälsa att hon gärna kommer på besök så du kan lära henne all tips å tricks :)

fnatta lungt !!

Anonym sa...

Tror inte det finns någon blogg med större behållning, keep up the good work Lena!

:)

Anonym sa...

:o) Vilken full pott! Köttbulle-mackor!!!

Majsan

PS Instämmer med Lena ang bloggen DS

Kicki sa...

Det är ju klockrent! Vilka bilder och texter :)
Hör av mig på mailen om tavla snart! Kram Kicki o Rebus

Akka sa...

HAHAHA!! Usch va pinsamt!! *fniss*

Älva sa...

Oj... Så smart du är... :)
Springa fram till folk och undersöka deras mackor. De får ju skylla sig själva om de är så klantiga att de tappar dem, eller hur? ;)
Jag gillar oxå tuggummin. Allrahelst de som är lite mjuka och det är myror i. Det roligaste är när deras myrkompisar springer runt och försöker hjälpa sina kompisar att komma loss.