söndag 24 maj 2009

helgen som vart


Nu har jag vart på restaurang för första gången i mitt liv. Har länge sett fram emot att bara sitta och njuta och bli serverad med diverse läckerheter, men jag blev väldigt besviken. Jag fick ingen egen tallrik och ingen frågade vad jag ville beställa, det enda jag lyckades norpa åt mig var lite indiskt bröd med vitlöks smak. Sen när jag tänkte att det var dags för mig att diska kom någon och tog alla tallrikar mitt framför näsan på mig.

Och i lördags åkte vi till slottsskogen för att hälsa på mina goda vänner: älgen, herr pelikan och fru säl. De blev såklart mycket glada att se mig men tyvärr han vi inte byta så många ord för det fanns så mycket människor som hade kommit för att träffa mig.Hela parken var full av folk, och det tar ett bra tag att hälsa på alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken otur du hade Lena med tallrikarna. Ja de där tvåbenta kan man inte lita på vid sådana lägen. Du för göra som Puzzel. Göra rent på tallriken medans de äter ;o)

Majsan

Anonym sa...

Tack för tipset! Ska testas redan idag...

/Lena

Anonym sa...

De ser ut att gilla dig i slottskogen, även om pelikanen ser lite misstänksam ut...

//Ständigt återkommande

Ninni sa...

vad kul att alla människor i parken fick träffa Dig =:) Jag blir väldigt avvensjuk =;)

Susann sa...

Du är ju en stjärna i Göteborg, Lena. Tänk att folk alltid samlas för att få träffa dig..
Snart börjar de säkert flockas ute i Kortedala och paparazzis kommer att stå och vänta utanför din dörr.
jag ska inte avslöja din adress, Lena. Lite privatliv måste man ju få ha... åtminstone på morgonen när man går ut för att slå sin morgondrill.....